Lagens väktare

Vem ser till att vi vanliga människor vågar gå på gatorna utan att oroa oss?
Vem ser till att drägen håller sig i skinnet? Vem jo Lagens väktare Gunvald Larsson.
Men vem är Gunvald Larsson? Jo det ska jag tala om för dig.
Jo han är polisen som får dig att snacka om du bryter mot hans lagar.
Han är polisen som aldrig tvekar. Han är polisen som går sin egen väg.
Larsson hotar och misshandlar misstänkta i jakten på det som han uppfattar som rättvisan.
Och allt som oftast sjunger dem ut som små flickor i en kör.
Hans brutalitet kritiseras ofta av hans överordnade men som den man kille han är så bryr han sig inte det minsta,sanningen ska fram kosta vad de vill!
Gunnvald fler sånna skulle den svenska poliskåren ha. Talar 9 olika språk(det är imponerande i min bok iallafall).
Larsson drar in klass i den svenska poliskåren. Hur ofta ser du Gunnval gå i en huvtröja eller nån fjollig jävla t-shirt?
Nej nej gunnvald har klass alltid den perfekta kostymen.
Utan gunnvald skulle många onda män gå lösa på våra gator.
En gång i tiden vågade jag mig knappt ut på gatan. Men som en ängel kom han in i den svenska poliskåren nångång på 80talet.
En ung kille som alla en gång varit som blivit polis,En ung kille som trodde att han kunnde förändra världen som trodde han kunnde göra nytta. Men bortsett från resten av polisens alla avskumm lyckades gunnvald med hans dröm.
Han gör världen till en plats man vill leva i. Ett ställe man kan trivas i ett ställe var man kan vara trygg.
Tack gunnvald för att du gör Världen till en plats var mina barn ska växa upp,en plats var dem kan växa upp till bra män exakt som dig. Tack för allt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltid hatat polisen men gunnvlad är en av få uniformsklädda män jag accepterar.

Go on mannen

2009-02-22 @ 18:48:52
Postat av: Anonym

Skämms fan att det finns så månka skitungar som hatar polisen denna man skulle fan plocka dig i styken pojke lilla

2009-02-22 @ 18:49:47
Postat av: Anonym

Gunnvald vilken jävla kille!

Bryt mot lagen och du hr han i hasorna din lilla slyna!

2009-02-22 @ 18:50:24
Postat av: Anonym

Stolt över denna man denna polis denna vän

2009-02-22 @ 18:52:54
Postat av: pekka

Killen killen killen har själv stött på denna polis i yngre vildare dar mitt näsben mådde inte bra efter de men han fick mig på rätt väg igen

2009-02-22 @ 18:53:36
Postat av: stickan

sanningen är ju... Han är ett skämt

Ryck upp bloggandet nu



// Gammalt fan

Ps: Kan bli ditt största!

2009-02-22 @ 19:01:26
Postat av: Anders

Efter en hård kväll på krogen så var jag och en polare på väg hem och plötsligt hamna vi i slagsmål, sluta iallafall me att man satt i förhörs rummet me Gunvald. Inte rätt person att vara dryg mot i fyllan! Varken huvet eller benen i kroppen mådde bra dagen efter!! Men jag lärde mig min läxa!!!

Tack Gunvald!!!!

2009-02-23 @ 19:47:38
Postat av: yngve

han fick mitt liv på rätt vä igen.

Är skyldig han allt

2009-03-24 @ 18:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0