Vilka är Svenssons?

Så ofta hör man talas om svenssons i samhället.
Men vilka är en vanlig Svensson? Jo engliga många är det den vanliga svenska invånaren som har jobb hus båt och stuga.
Men stämmer detta? Nej! Men vem är en Svensson då?
Jo det ska jag tala om för dig.
En svensson är den vanliga medborgaren i vårt fina svenska land.
Han som sliter från 07:00 till 16:00 och tjänar mellan 17 till 19tusen i månaden.
Han som varje morgon går till sitt bygge och sliter armarna av sig.
Rörmokarna som bockar rör hela dagarna.
Industriarna som sliter häcken av sig på ett järnverk.
Han som varje dag sliter.Han som rycker upp sig ur sängen halv 6 på morgon varje dag.
Han som köper 2stockar snus i månaden. Kommer hem till sin lägenhet elelr sitt hus han köpt på lånade pengar.
Han som sliter för att familjen ska ha de bra. Han som kommer hem till 2 jobbiga små horungar varje jävla dag.
Och hemma hos svensson där serveras det banne mig inte fläsfile på löpande band.
Där är det korv och makaroner som gäller. Riktig mat.
Han som super till det om helgerna. Han som tar chansen när den finns där.
Han är stenhård. Han har moral han har sin heder. Mer än man kan säga om alla slipsfi¤¤or ute i vårat land.
Så som den vanliga svensson sliter varje dag förtjänar dem minst det 3dubbla i lön.
Om man tänker efter finns det politiker som fan inte lyfter ett finger äns en gång för att torka sig i röven och tjänar mer än våra hårdingar. Dem som sliter för sin peng. Men banne mig dem är värd varje krona.
Mer än man kan säga om nån blond fjortis som sitter och skriver blogg varje dag och drar in 5 miljoner riksdaler.
En vacker dag hoppas jag att jag får bli en av dessa Svenssons.
Få vakna 6 varje morron för att ta mig till ett jobb jag hatar.
Men varför? Känslan av att slita är underbar.
Endast känslan av att lägga in en snus och ha sex uppnår denna känsla inom mig.
Detta är en hyllning till alla dessa hårdingar som sliter upp sig 6 på morron för att ta sig till ett jobb dem hatar
och ändå göra bra ifrån sig. Det är hårt mitt herrskap.

Hastalavista baby


Kommentarer
Postat av: Yngve

Lite jävla uppskatning!!

Tack för denna underbara blogg

2009-02-04 @ 14:10:09
Postat av: Bernth

Nån som förstår hur det är att slita från 7 på morron till sent på kvällen varje dag.

Hade vart en ära att slita med dig på min fabrik!

2009-02-04 @ 14:10:48
Postat av: Stickan

Detta är ju seriöst så jävla sant, så man blir förbannad! Man ska jobba för pengarna!!!

2009-02-04 @ 14:30:52
Postat av: Flugan

Fy fan tårarna kom kan jag glatt erkänn.

Och känenr på mig att fler tårar komemr att forsa eftersom jag börjat följa din blogg.

keep it going

2009-02-04 @ 15:03:52
Postat av: Rolf

JO tack dem där 2 stockar snus vettja att man prioriterar högt när lönen kommer

2009-02-04 @ 15:06:57
Postat av: Bengan

Life's a bitch then you die;)

2009-02-04 @ 15:07:10
Postat av: Larre Almgrund

Själv bor man i kiruna och jobb i gruvan! Har ett hus på lån och två horungar! Fan allt stäm ju!

2009-02-04 @ 22:03:34
Postat av: Snickarn

Ta mig fan! Det där gick rakt in i hjärtat.

Du är en livserfaren man som säger vad du tycker och tänker. Jag är stolt över att få ta del i denna underbara blogg. Tack.

2009-02-05 @ 16:53:48
Postat av: Byggarn

hé bara å jävla knega!

TACK för en bra blogg!

2009-02-06 @ 13:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0