Vart tog action vägen?

När jag tänker på action tänker jag på gammla klassiska hårdningar så som Bruce willis,Clint Eastwood och Arnold Schwarzenegger  för att nämna några.RIKTIGA MÄN!
Vem kommer inte ihåg Clintan som den hårde snuten i dirty harry.
Mannen med puffran som skrämmde slag i alla brottslingar,Mannen som hatade alla.
Mannen som sa dessa vackra ord "do you feel lucky punck?"
I feel lucky,varför jag är lycklig för att jag fått växa upp med denna hårding som en förebild till mig.
Eller vem kommer inte ihåg Bruce willis som John McClane i Die Hard.  En nersupen snut som befinner sig vid fel ställe vid fel tillfälle. Men John McClane löser situasionen genom att gå sin väg alltså den hårda vägen.
Vem komemr inte ihåg dessa ljuva ord från denna klassiker "Jippikayej mother fucker".
Och sist men absolut inte minst Arnold Schwarzenegger,vilken kille säger jag bara.
Vem kommer inte ihåg klassiker som terminator 1 & 2?
Jag gör det. men vi skippar ettan för att gå in på del 2 på en gång av dessa magiska rullar.
Vart arnold återvänder för att rädda mänskligheten och på vilket sätt han gör de!
Inte många som står i vägen för Arnold i denna film.Eller dem kanske står i vägen men Arnold flyttar på dem ganska komfortabelt. Från denna film kommer jag ihåg denna klassiska replik "hastalavista baby " och som den uttalas på bara ett sätt Arnold kan uttala dessa ord.
Vart vill jag komma med detta?
Dessa hårdingar är en utdöende ras. Dessa hårdingar kommer inte hålla förevigt hur mycket vi än hoppas.
Alla dessa herrar har passerat 50 års sträcket och är inne på slutet av sina karriärer.
varje dag hör jag små ungar snacka om att Arnold är en B-Skådis.
Men vad kan man vänta sig av några yngre män som växt upp med Tobey Maguire som en hårding på film.
Idag vill jag bara hylla och visa min uppskatning till dessa män dem som format mig till den man jag är idag.
Tack Arnold,Tack Clintan Och Tack Bruce för allt ni gjort för filmvärlden.

hastalavista baby


R.I.P Marlon Brando


Kommentarer
Postat av: kentan

Dessa hårdingar kommer man ihåg från den goda tiden.

varje ord du sa stämmde.

2009-01-11 @ 10:46:34
Postat av: Big Fan

Jag vet inte vem du är gunsnamo, jag vet inte vad du heter.. Men, jag vet att vart enda ord du skriver ner har en betydelse, en sanning..



Denna blog kommer att följas av mig, och jag föreslår att alla er lösskitar tar lärdom av dessa visdomsord! Keep me posted.



/Big Fan

2009-01-11 @ 12:07:54
Postat av: Fille

Amen!

2009-01-11 @ 12:09:00
Postat av: Känner igen det..

Som du skrev man hör små pojkarna säga Arnold är en B skådis.. Det brister i mitt hjärta att höra dessa ord.

Dom ligger mig varmt om hjärtat & kommer aldrig glömma dom ljuva timmar dom bjudit på framför rutan. Dom är legender & ska hyllas

2009-01-11 @ 13:10:50
Postat av: Action älskare

fy fan kan erkänna att jag blev nån tår lättare när jag läste detta.

Väldigt fint skrivet om väldigt fina män.

2009-01-27 @ 17:08:05
Postat av: Julian

Action action action va fan mer behövs sägas.

Du vet vad som är hårt.

2009-02-01 @ 18:41:51
Postat av: Ida

bra skrivet!!

män ska vara exakt som dem du nämner det tänder jag på

2009-04-16 @ 23:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0