% i rätt ålder

Vad mennar jag med detta undrar säkert mågna av er pungskalla där ute just nu.
Lugn jag ska förklara som vanligt kära läsare.
Hur gammal ska man vara när man börjar utforska med alkohol?
JO DET SKA JAG TALA OM FÖR DIG! 

Detta är väldigt simpelt förklarat. Som när man ska till jobbet hellre för tidig än för sen.
Kommer ihåg min första fylla. 9år gammal och farsan ropade på mig. Morsan jobbade farsan såg fotboll.
Då räckte han fram en gammal dammig wiskeyflaska, och sa åt mid :" Min son det är dags för dig att bli en man"
Först förstod jag inte vad han mennade med det han sa.
Han tog mig till källarn där vi hade ett stort föråd ditt in fick jag gå och flaskan fick jag ta med mig,
Han låste dörren. Jag kännde mig ensam. Vad mennade pappa? Vad skulle jag göra.
Timmarna gick och jag började förstå vad flaskan var till för.
Det var ett sorts prov. Ett prov som skulle se om jag var den man min far försökt forma mig till eller om jag var samma lilla pojke som förr.
Jag öppna korken,Höjjde flaskan mot skyn och tog min första klunk nånsin.
Ska inte ljuga att dem första klunkarnabrända och att jag vara nära på att tappa greppet om flaskan.
10klunkar senare kännde jag hur lätt det gick. jag kännde att jag kunde göra detta.
Det tog mig 5 minuter den där dan i källaren att bli en man.
I 9 år hade jag kämpat för att bli en man. Men när jag väl blev en man tog de mig 5 minuter.
Jag kännde hur det snurrade i min skalle av all wiskey.
Jag föll till backen. Försökte ställa mig upp men under min resa upp på benen kännde jag magen.

Spyan flög ut ur min mun på det rena golvet.jag hörde min mor på andra sidan dörren säga:" Vi måste hjälpa honom" därpå min far svarade "Det är ju det vi gör"!
Jag ville inte svika mina föräldrar steg sakta upp med spya över hela kroppen.
Kännde hur tarmen som dog i bara en sekund och hur de vällde ut i kalsongen.
Minuterna efter föll jag ihop,Ögona ännu vidöppna fast jag låg där och visste att snart somnar jag.
Men i mina tabnkar fanns bara en grej. När jag vaknar är jag en man och det kan ingen ta ifrån mig.
17timmar senare vaknade jag. Med en gråtandes far vid sidan av min säng. Mina läppar öppnades och sa dessa ord "pappa är du ledsen" Därpå han svarade "nej min son jag är stolt"
Då försotd jag att jag var en man.
Fast att jag började supa i en så pass tidigt ålderså förstår jag att det var för mitt eget bästa.
Det var så jag skulle vara redo för alkoholen innan jag började mellanstadiet.
Och det är nåt jag tackar gud för.
Tänk att det fanns folk ännu i högstadiet som var så social missanpassade att dem aldrig smakat än en droppe alkohol. Vem vill att dagens ungdommar ska vara en gäng social handikappade inave? inte jag iallafall.
Så jag anser att alkohol till ungdomar ska vara en självklarhet!



Kommentarer
Postat av: Kim

Fy fan vet hur det är.

komemr man in för sent i alkoholens värld komemr man aldrig riktigt in.

keep up the work

2009-09-10 @ 00:27:09
Postat av: Putski

Hell yeah var nära att farsan och morsan lät mig vänta för länge men efter månaders av övertalning fick jag mig min fylla i 13års ålder.

2009-09-10 @ 00:28:05
Postat av: Ingvar

Fy fan grabben helt rätt.

Tog min första fylla vid 16 års ålder och idag är jag 36år gammal.

Känner ännu att jag ligger snäppet efter i utvecklingen för dem där åren jag missade av festande. Grabbar ta vara på alkoholen medans ni är riktigt unga.

2009-09-10 @ 00:30:03
Postat av: Sunken

Fy fan va rätt redlösa for life !!!

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

BIRA BÄRS!!!!!!!!!!!

2009-09-10 @ 00:30:52
Postat av: Hemlig beundrare

Fan mannen, jag förstår dina hemska blogg inlägg efter den där uppväxen.. det kan inte varit allt för lätt att bli en man redan i 9års ålder då man fortfarande leker med lego och går i blöja men du har lyckats bra

2009-09-10 @ 00:31:48
Postat av: Henkke

GNA STRIKES AGAIN!

2009-09-10 @ 00:32:41
Postat av: Mördrn

hemlig beundrare är detta ett hån är du ute på djupt vatten!

2009-09-10 @ 19:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0